Αφορμή για αυτή την ανάρτηση ήταν ένα δημοσίευμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της εφημερίδας "ΤΟ ΒΗΜΑ" του γνωστού οργανισμού (ΔΟΛ) που απηχεί τις γνωστές φιλοκυβερνητικές θέσεις.
Τίτλος του δημοσιεύματος είναι:
Θα επικεντρώσουμε στα σημεία που αφορούν εμάς παραθέτοντας τα συγκεκριμένα αποσπάσματα.(Η ορθογραφία παρατίθεται αυτούσια.Οι επισημάνσεις είναι δικές μας και όχι του αρχικού αρθρογράφου).
"Πρόβλημα" σύμφωνα με τον αρθρογράφο:
"Προς υπερδέσμευση πόρων στο πρόγραμμα"
Τίτλος του δημοσιεύματος είναι:
"Συγκοινωνιακές υποδομές: Επιστροφή στην εποχή του Τρικούπη
Δύσκολη η ανάπτυξή τους χωρίς ιδιωτικά κεφάλαια"
Το δημοσίευμα μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
"Πρόβλημα" σύμφωνα με τον αρθρογράφο:
"Προς υπερδέσμευση πόρων στο πρόγραμμα"
Αναφέρει:
"Το πρόγραμμα υπόσχεται «σοβαρά λεφτά» στα έργα του μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση Αγία Μαρίνα - Πειραιάς θα είναι έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ, όπως και τα δύο έργα της Θεσσαλονίκης (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά). Παράλληλα, θα υπάρχουν κάποια χρήματα για τη γραμμή 4 του μετρό, Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός. Πληροφορίες θέλουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν από περίπου 700 εκατ. ευρώ για τα έργα μετρό έκαστη, δηλαδή 1,4 δισ. ευρώ, που αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα του προγράμματος.
Ακόμη, τα δύο εμβληματικά έργα αστικών παρεμβάσεων της πρωτεύουσας, δηλαδή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ προς την πλατεία Αιγύπτου και η ανάπλαση του Φαλήρου, θα χρηματοδοτηθούν από το σκέλος του Περιβάλλοντος.
Στο μεταξύ, θα υπάρχουν και κάποια μικρότερα έργα όπως η Γ' Φάση του λιμένος Ηγουμενίτσας, παρεμβάσεις σε νησιωτικά αεροδρόμια, αλλά και έργα περιβάλλοντος, με κατεπείγουσα σημασία, όπως ΧΥΤΑ, βιολογικοί καθαρισμοί κτλ."
Υπάρχει όμως ένα "θέμα" για όλα τα παραπάνω,όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος:
"Το ζήτημα είναι όμως ότι τα υποψήφια προς ένταξη συγκοινωνιακά έργα στο ΣΕΣ υπερβαίνουν κατά πολύ τον διαθέσιμο προϋπολογισμό και ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, οι κοινοτικές υπηρεσίες έχουν διαμηνύσει στην ελληνική πλευρά ότι πρέπει να τεθούν αυστηρές προτεραιότητες σε σχέση με τη χρηματοδότηση των έργων. Και αυτό διότι υπάρχει υπερδέσμευση πόρων (overbooking)."
Κι εδώ έρχεται και "κουμπώνει" ο ιδιώτης...
Ο τίλος τα λέει όλα χωρίς περιθώρια παρερμηνειών:"Πού βλέπουν ενδιαφέρον οι ιδιώτες"
Αφήνουμε τους δρόμους,τα λιμάνια,τα αεροδρόμια και ας πάμε κατευθείαν στο "ενδιαφέρον των ιδιωτών" για τα δικά μας.
"Αυτό που μετά βεβαιότητας ο ιδιωτικός τομέας βλέπει με ενδιαφέρον είναι η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, η οποία ξεκινά ως δημόσιο έργο, αλλά δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για τη συνέχισή της. Η Αττικό Μετρό το γνωρίζει, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, και εισηγείται στο υπουργείο Υποδομών την επέκταση της γραμμής μέσα από τη χρήση ιδωτικών κεφαλαίων με τη μέθοδο της παραχώρησης, καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ ακόμη για να φτάσει η γραμμή ως το Μαρούσι.
Η αγορά θα έβλεπε, επίσης, με ενδιαφέρον τη χρηματοδότηση ενός συγκοινωνιακού μέσου που θα συνέδεε τα κρουαζιερόπλοια του Πειραιά με το κυρίως δίκτυο των σιδηρόδρομων της Αθήνας. Αυτό θα μπορούσε είτε να είναι το τραμ είτε ένα monorail, το κόστος του οποίου βέβαια δεν είναι καθόλου χαμηλό, καθώς προσεγγίζει το 50% των χρημάτων που χρειάζονται για την κατασκευή μετρό."
Εσύ συνεχίζεις να πιστεύεις ότι "δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποιήσεων"?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου