Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Ιδιωτικοποιήσεις ΜΜΜ."Μύθος" ή (επερχόμενη) πραγματικότητα?

Αφορμή για αυτή την ανάρτηση ήταν ένα δημοσίευμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της εφημερίδας "ΤΟ ΒΗΜΑ" του γνωστού οργανισμού (ΔΟΛ) που απηχεί τις γνωστές φιλοκυβερνητικές θέσεις.
Τίτλος του δημοσιεύματος είναι:
"Συγκοινωνιακές υποδομές: Επιστροφή στην εποχή του Τρικούπη
Δύσκολη η ανάπτυξή τους χωρίς ιδιωτικά κεφάλαια"
Το δημοσίευμα μπορείτε να το διαβάσετε εδώ

Θα επικεντρώσουμε στα σημεία που αφορούν εμάς παραθέτοντας τα συγκεκριμένα αποσπάσματα.(Η ορθογραφία παρατίθεται αυτούσια.Οι επισημάνσεις είναι δικές μας και όχι του αρχικού αρθρογράφου).

"Πρόβλημα" σύμφωνα με τον αρθρογράφο:
"Προς υπερδέσμευση πόρων στο πρόγραμμα"

Αναφέρει:

"Το πρόγραμμα υπόσχεται «σοβαρά λεφτά» στα έργα του μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση Αγία Μαρίνα - Πειραιάς θα είναι έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ, όπως και τα δύο έργα της Θεσσαλονίκης (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά). Παράλληλα, θα υπάρχουν κάποια χρήματα για τη γραμμή 4 του μετρό, Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός. Πληροφορίες θέλουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν από περίπου 700 εκατ. ευρώ για τα έργα μετρό έκαστη, δηλαδή 1,4 δισ. ευρώ, που αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα του προγράμματος.


Ακόμη, τα δύο εμβληματικά έργα αστικών παρεμβάσεων της πρωτεύουσας, δηλαδή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ προς την πλατεία Αιγύπτου και η ανάπλαση του Φαλήρου, θα χρηματοδοτηθούν από το σκέλος του Περιβάλλοντος.

Στο μεταξύ, θα υπάρχουν και κάποια μικρότερα έργα όπως η Γ' Φάση του λιμένος Ηγουμενίτσας, παρεμβάσεις σε νησιωτικά αεροδρόμια, αλλά και έργα περιβάλλοντος, με κατεπείγουσα σημασία, όπως ΧΥΤΑ, βιολογικοί καθαρισμοί κτλ."

Υπάρχει όμως ένα "θέμα" για όλα τα παραπάνω,όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος:

"Το ζήτημα είναι όμως ότι τα υποψήφια προς ένταξη συγκοινωνιακά έργα στο ΣΕΣ υπερβαίνουν κατά πολύ τον διαθέσιμο προϋπολογισμό και ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, οι κοινοτικές υπηρεσίες έχουν διαμηνύσει στην ελληνική πλευρά ότι πρέπει να τεθούν αυστηρές προτεραιότητες σε σχέση με τη χρηματοδότηση των έργων. Και αυτό διότι υπάρχει υπερδέσμευση πόρων (overbooking)."

Κι εδώ έρχεται και "κουμπώνει" ο ιδιώτης...
Ο τίλος τα λέει όλα χωρίς περιθώρια παρερμηνειών:"Πού βλέπουν ενδιαφέρον οι ιδιώτες"

Αφήνουμε τους δρόμους,τα λιμάνια,τα αεροδρόμια και ας πάμε κατευθείαν στο "ενδιαφέρον των ιδιωτών" για τα δικά μας.

"Αυτό που μετά βεβαιότητας ο ιδιωτικός τομέας βλέπει με ενδιαφέρον είναι η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, η οποία ξεκινά ως δημόσιο έργο, αλλά δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για τη συνέχισή της. Η Αττικό Μετρό το γνωρίζει, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, και εισηγείται στο υπουργείο Υποδομών την επέκταση της γραμμής μέσα από τη χρήση ιδωτικών κεφαλαίων με τη μέθοδο της παραχώρησης, καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ ακόμη για να φτάσει η γραμμή ως το Μαρούσι.

Η αγορά θα έβλεπε, επίσης, με ενδιαφέρον τη χρηματοδότηση ενός συγκοινωνιακού μέσου που θα συνέδεε τα κρουαζιερόπλοια του Πειραιά με το κυρίως δίκτυο των σιδηρόδρομων της Αθήνας. Αυτό θα μπορούσε είτε να είναι το τραμ είτε ένα monorail, το κόστος του οποίου βέβαια δεν είναι καθόλου χαμηλό, καθώς προσεγγίζει το 50% των χρημάτων που χρειάζονται για την κατασκευή μετρό."

Εσύ συνεχίζεις να πιστεύεις ότι "δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποιήσεων"?

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Συγκοινωνίες Αθήνας: Μετρό, Τραμ και νέες υπηρεσίες τα 5 μεγάλα milestones ως το 2020

Τα σημαντικότερα milestones μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας

Μετά τις μεγάλες συγκοινωνιακές αλλαγές τόσο στην τιμολογιακή πολιτική όσο και σε θεματα δρομολογίες οι "Συγκοινωνίες Αθηνών" περιμένουν τα επόμενα σημαντικά milestones.

Στην πραγματικότητα οι 7 νέοι σταθμοί Μετρό του 2013 έφεραν μία μεγάλη ώθηση στην βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των επιβατών. Πλέον στόχος είναι χρόνο με το χρόνο να βελτιώνονται οι υπηρεσίες και να μεγαλώνει το δίκτυο σταθερής τροχίας.

Με βάση τα έργα αλλά και το σχεδιασμό που υπάρχει η Αθήνα μέχρι το 2020 θα έχει γίνει ακόμα καλύτερη συγκοινωνιακά ενώ υπάρχει η υπόσχεση για υλοποίηση και νέων δράσεων στον τομέα της αστικής κινητικότητας που συνδέει τα μέσα σταθερής τροχιάς με  το ποδήλατο και ανοιχτούς προσβάσιμους χώρους για τους πολίτες.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ MILESTONES ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΩΝ
Η επόμενη χρονιά θα είναι χρονιά προετοιμασίας και δεν περιμένουμε να αλλάξει κάτι στις μετακινήσεις στην πόλη. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα έχουμε 5 τουλάχιστον μεγάλα γεγονότα που το κάθε ένα θα βελτιώνει την εικόνα των συγκοινωνιών.

Το επόμενο σημαντικό milestone θα είναι το 2016 με ένα "τριπλό χτύπημα". Στις αρχές του έτους αναμένεται να λειτουργήσει η τηλεματική σε 1.000 στάσεις λεωφορείων/τρόλεϊ. Η λειτουργία θα φέρει επανάσταση στον τρόπο μετακινησης, μιας και για πρώτη φορά οι επιβάτες θα ενημερώνονται σε real time για την έλευση του μέσου μετακίνησης τους ενώ πλέον όλα τα μέσα θα διαθέτους τηλεματική.

Στα μέσα του έτους περιμένουμε την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Το μέσο πιάνοντας το λιμάνι θα αυξήσει κατακόρυφα την ημερήσια προσέλευση επιβατών και θα δώσει σημαντικές ανάσες στον Πειραιά καθώς θα καταργηθούν αντίστοιχα λεωφορειακές γραμμές. Η επέκταση είναι μήκους 5,4 χιλιομέτρων. Ο επιβάτης θα μπορεί πλέον από τη Βούλα η την Αθήνα να φτάνει στον Πειραιά χωρίς μετεπιβίβαση.

Στο τέλος του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και το έργο για την εγκατάσταση μπαρών στο σύστημα του Μετρό (σε όλες τις γραμμές) και η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα καταργήσει το σημερινό χάρτινο και υπόσχεται να καταπολεμήσει αποτελεσματικά την εισιτηριοδιαφυγή. Οι επιβάτες θα μπορούν με πολλούς (και σύγχρονους) τρόπους να γεμίζουν την κάρτα τους και η εύρεση εισιτηρίου θα αποτελεί παρελθόν.

Το 2017 θα είναι το επόμενο milestone για τις Αστικές Συγκοινωνίες καθώς εκτιμάται πως τότε θα ξεκινήσει να λειτουργεί η πρώτη βόρεια επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα μέχρι την Λ.Πατησίων (συμβολή με Αλεξάνδρας) μέσω της Πανεπιστημίου και του προγράμματος Rethink Athens. Αυτή η επέκταση θα δώσει νέα ώθηση στην μετακίνηση με Τραμ ενώ θα καταργήσει λεωφορειακές γραμμές και θα είναι η αρχή για την τελική επέκταση του μέσου μέχρι τα Άνω Πατήσια.

Το 2018 θα είναι και το σημαντικότερο milestone για την τρέχουσα δεκαετία αναφορικά με τη λειτουργία των συγκοινωνιακών μέσων. Τότε τοποθετείται η λειτουργία της μεγάλης επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό ΘέατροΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα αλλάξουν για πάντα τον τρόπο μετακίνησης στον ευρύτερο Πειραιά. Η γραμμή 2 τότε θα μεγαλώσει κατά 7,5 χιλιόμετρα.

Θα έχουμε νέα δυνατότητες για το λιμάνι ενώ θα βοηθήσει και διασύνδεση με το Τραμ που θα συνδέεται σε Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. Η επέκταση αυτή θα φέρει εύκολη πρόσβαση στις περιοχές του Πειραιά τόσο στο κέντρο και το λίμανι όσο και στο κέντρο της Αθήνας, τα Βόρεια Προάστια, τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Θα μειώσει τις μετακινήσεις με αυτοκίνητα και θα φέρει 130.000 νέους επιβάτες στα μέσα σταθερής τροχιάς. Θεωρείται και είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας για την τρέχουσα δεκαετία.

Αυτή η δεκαετία που ξεκίνησε λίγο "άτσαλα" λόγω της κρίσης θα βρει (πιθανότατα και υπό κατασκευή το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ που θα αποτελέσει και το πρώτο μεγάλο milestone των Αθηναϊκών Συγκοινωνιών της επόμενης δεκαετίας.

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡ. ΤΟΥ Σ.Η.Τ.Α ΣΤΟ Ρ/Σ "stokokkino 105,5"

Στις 31/07/2014 υπήρξε δήλωση του Γραμματέα του Σ.Η.Τ.Α. Νίκου Παναγιώτη στο ρ/σ "stokokkino 105,5" για την άρση της επιστράτευσης των εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ.
Μπορείτε να κατεβάσετε το ηχογραφημένο απόσπασμα από ΕΔΩ 

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΣΤΑ.ΣΥ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ


H KPIΣH μας έκλεισε MEΣA...

ΣΥΓΚOΙΝΩΝΙΕΣ δραματική μείωση μετακινήσεων λόγω ανεργίας, φτώχιας

Η KPIΣH αποβίβασε έναν στους τέσσερις επιβάτες από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. 
Τα μεγέθη σοκάρουν: ο Hλεκτρικός Σιδηρόδρομος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, απώλεσε πέρσι το 33,2% της επιβατικής του κίνησης, σε σχέση με το 2009. 
Αντίστοιχα, τα τρόλεϊ το 29,7%, τα λεωφορεία το 26,5% και το Tραμ το 23,2%. 
Ακόμα και το Mετρό, το «διαμάντι» των συγκοινωνιών, παρά την επέκταση του δικτύου του, γνώρισε συρρίκνωση επιβιβάσεων κατά 11,67%, σε σχέση με το 2009. 
Η μείωση επιβατών καθρεφτίζεται και στο συρρικνωμένο συγκοινωνιακό έργο, ελέω και των μνημονιακών υποχρεώσεων για «οικονομική εξυγίανση» των ΜΜΜ. 
Με εξαίρεση το Mετρό, το οποίο επεκτείνεται, όλα τα άλλα μέσα πραγματοποιούν λιγότερα οχηματοχιλιόμετρα. 












Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Άρση της επιστράτευσης των εργαζόμενων στα μέσα σταθερής τροχιάς

Σχεδόν 18 μήνες μετά την επιβολή του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης των εργαζομένων σε μετρό, τραμ, ηλεκτρικό, η κυβέρνηση προχώρησε στην άρση του .



Έπειτα από την πάροδο σχεδόν 18 μηνών, άρθηκε το καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ και ηλεκτρικό) που είχε επιβληθεί στις 24 Ιανουαρίου 2013.


Όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, με απόφαση του Αντώνη Σαμαρά, η οποία δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» και μετά από εισήγηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αίρεται το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Σύμφωνα με εργαζομένους, «αυτή η κίνηση αποτελεί θετικό στοιχείο» την περίοδο, μάλιστα, που κορυφώνονται οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στη ΣΤΑΣΥ.
Οι εργαζόμενοι ήταν «τιμωρημένοι» για περίπου ενάμιση χρόνο, με πράξη που υπέγραψε ο πρωθυπουργός, για τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους κατά της ένταξης στο ισοπεδωτικό ενιαίο μισθολόγιο που δεν λάμβανε υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες δουλειάς τους.

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Νέες μειώσεις μισθών στο Δημόσιο.

Εξίσωση προς τα κάτω στις αποδοχές των κρατικών υπαλλήλων προβλέπεται στις μνημονιακές... μεταρρυθμίσεις. Για υποβάθμιση των κοινωνικών δομών και σύγκριση με τις βαλκανικές χώρες, κάνει λόγο η ΑΔΕΔΥ.


Στο στόχαστρο των μνημονιακών «μεταρρυθμίσεων» παραμένουν οι δημόσιοι υπάλληλοι. Προμηνύεται η ανατροπή των αποδοχών τους μέσω του νέου μισθολογίου, με την κυβέρνηση να επικαλείται το «φοβερό» επιχείρημα της «ισότιμης αντιμετώπισης μεταξύ εργαζομένων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα», σύμφωνα με πληροφορίες που καταγράφονται στον κυριακάτικο Τύπο.

Η εν λόγω «ισότητα προς τα κάτω» επιβεβαιώνει όσους προειδοποιούσαν ότι το Δημόσιο θα ακολουθήσει τον δρόμο του ισοπεδωμένου, πλέον, ιδιωτικού τομέα. Στις τάξεις των υπαλλήλων ενισχύεται η άποψη ότι επιχειρείται η διαμόρφωση συνθηκών «οικονομικού διωγμού» εις βάρος τους, με επιδίωξη την αντικατάστασή τους από εργαζόμενους χαμηλότερων αποδοχών, όπως συνέβη σε περιπτώσεις που αφορούσαν την απομάκρυνση υπαλλήλων μέσω διαθεσιμοτήτων-απολύσεων. Οι πληροφορίες αναφέρουν αύξηση μισθών σε υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (240.841 εργαζόμενοι), αλλά μείωση στις αποδοχές υπαλλήλων δευτεροβάθμιας (ΔΕ) και υποχρεωτικής (ΥΕ) εκπαίδευσης (204.441 εργαζόμενοι). Από τις μειώσεις φαίνεται ότι θα προκύψει το μπόνους παραγωγικότητας υπέρ των «αποδοτικών» υπαλλήλων. Ωστόσο, εκτιμάται ότι αυτή η επιλογή θα διαμορφώσει συνθήκες «κανιβαλισμού» και αντιπαραγωγικού ανταγωνισμού μεταξύ των υπαλλήλων.

Ο λαγός…

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», πέραν της πτυχής που αφορά το μπόνους, οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από την κυβέρνηση για το νέο ενιαίο μισθολόγιο, είναι οι εξής:

1 Να διευρυνθεί η διαφορά μισθού μεταξύ των εργαζομένων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

2 Να μειωθεί αισθητά ο εισαγωγικός μισθός των υπαλλήλων υποχρεωτικής εκπαίδευσης (780 ευρώ ανά μήνα μετά τις μειώσεις), ώστε να πλησιάσει τον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα, που έχει καθοριστεί νομοθετικά στα 580 ευρώ τον μήνα και 540 ευρώ για τους νέους κάτω των 25 ετών.

3 Η μείωση του μισθού των υπαλλήλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποτελεί το 35% των εργαζομένων στο Δημόσιο, να είναι αισθητή, αλλά μικρότερη από την προηγούμενη κατηγορία – ο εισαγωγικός μισθός σήμερα για υπαλλήλους ΔΕ είναι 858 ευρώ.

Σχολιάζοντας στην «Εφ.Συν.» τα παραπάνω, ο απερχόμενος πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, Οδυσσέας Ντριβαλάς, εστίασε σε τρία ζητήματα: «Πρώτον, ό,τι βγαίνει προς τα έξω η κυβέρνηση το κάνει “λαγό” για να μετρήσει αντιδράσεις. Η τρόικα πριν από τρία χρόνια είχε δηλώσει ότι δεν μπορεί η Ελλάδα να αντέξει οικονομικά την ύπαρξη μισθών και κοινωνικών επιδομάτων χωρών του ευρώ. Αρα πρέπει να συγκριθούμε με χώρες των Βαλκανίων. Τρίτον, επιχειρείται η υποβάθμιση των δημόσιων κοινωνικών δομών. Η πλειοψηφία των εργαζομένων ΥΕ και ΔΕ είναι στους δήμους και στα νοσοκομεία».

Διάλυση υπηρεσιών

Το 70% των δημοτικών υπαλλήλων ανήκει στις κατηγορίες ΥΕ και ΔΕ. «Η μείωση των μισθολογικών αποδοχών των υπαλλήλων είναι ενταγμένη στη γενικότερη αλλαγή που θέλει να επιφέρει η κυβέρνηση σε εργασιακές σχέσεις και εργασιακά δικαιώματα, προκειμένου μέσα από αυτή τη διαδικασία να οδηγηθούμε στην πλήρη διάλυση των υπηρεσιών του Δημοσίου και στην εκχώρηση βασικών ειδικοτήτων στους ιδιώτες», τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ, Θέμης Μπαλασόπουλος.

Για περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς των δημοτικών υπαλλήλων προειδοποιεί η Δέσποινα Σπανού, υπεύθυνη του Τμήματος Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ: «Θα συνδεθεί ο μισθός με την παραγωγικότητα μέσω της “αξιολόγησης” που καθιερώνει την ποσόστωση. Με βάση αυτό, ένα ελάχιστο κομμάτι θα παίρνει κάποιο επίδομα παραγωγικότητας, ενώ το 80% θα έχει συνολική μείωση αποδοχών». Αναφερόμενη στην καταβολή του «πριμ», κάνει λόγο για μια επιλογή που θα ενισχύσει τα πελατειακά δίκτυα. «Ολοι θα προσπαθήσουν να κρατάνε ανθρώπους ομήρους στην προοπτική του όποιου επιδόματος», τονίζει.

Η χαρτογράφηση…

Κύκλοι του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναφέρουν ότι η διαμόρφωση του νέου μισθολογίου βρίσκεται σε στάδιο προεργασίας. Συμπληρώνουν ότι στις επαφές του υπουργείου με την τρόικα το σχετικό ζήτημα έμεινε σε επίπεδο συζητήσεων. Εκτιμούν, μάλιστα, ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο μήνες για τη «χαρτογράφηση» των αποδοχών του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων, η οποία πρέπει να γίνει «μέχρι κεραίας», για να ακολουθήσει το επόμενο βήμα του σχεδιασμού που θα επιλεγεί. Υπενθυμίζεται η πρόθεση του υπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να συνδεθούν οι αποδοχές των εργαζομένων στο Δημόσιο με τη θέση που κατέχουν, τα προσόντα και την απόδοσή τους.