ΣΤΑ 516 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το Σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, εντάσσοντας το έργο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE (το εξωτερικό κόστος των μεταφορών και η ορθολογική κατανομή των χρήσεων γης).
Την τελική πρόταση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στη δεύτερη συνάντηση εκπροσώπων φορέων του ECOTALE.
Το τραμ σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργήσει συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το μετρό και σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά. Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκατ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκατ. ευρώ).
Με το μετρό
Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης, όπου αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι). Επίσης, οι οδεύσεις του τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.
Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης, όπου αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι). Επίσης, οι οδεύσεις του τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.
Στα 24 χλμ. του δικτύου τραμ προβλέφθηκαν 43 στάσεις (5 τερματικοί), ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.
Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, μήκους 35 μέτρων και πλάτους 2,3, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα (μέση ταχύτητα 20-21 χλμ./ώρα). Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, πρώην Νομαρχία, Μίκρα). Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημερησίως ανέρχονται σε 172.700, με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300, που σημαίνει ότι ετησίως αναμένεται να μετακινούνται με το τραμ 51.810.000 επιβάτες.
Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία:
1 ΚΤΕΛ - Ελαιώνες: μήκος 10,8 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.
2 ΝΣΣΘ - Ελαιώνες: μήκος 8,76 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά.
3 Πλατεία Ευόσμου - Μίκρα: μήκος 14,3 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά.
Οι γραμμές που σχεδιάστηκαν ακολουθούν τις εξής πορείες:
- Πλατεία Ευόσμου - Αριστοτέλους - Λεωφόρος Δενδροποτάμου - ΚΤΕΛ - ΝΣΣ - Αναγεννήσεως - Πολυτεχνείου - Τσιμισκή (ΧΑΝΘ) - Λεωφόρος Στρατού - Γ' Σεπτεμβρίου - Ν. Εγνατία - Παπάφη - Μαραθώνος - Διογένους - Κλεάνθους - Γρηγορίου Λαμπράκη - Κωνσταντινουπολίτικα - Ελαιώνες.
- ΧΑΝΘ - Μ. Ανδρόνικου - Λεωφόρος Γεωργίου - Β. Όλγας - Εθνικής Αντιστάσεως - Μίκρα.
- ΝΣΣΘ - Μιχ. Καλού - Δραγουμάνου - Αγ. Δημητρίου - 3ης Σεπτεμβρίου - Πανεπιστήμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου