Με επιτυχία διεξήχθη ο διαγωνισμός
Μετά από συνεχόμενες παρατάσεις τελικά διεξήχθη με επιτυχία ο διαγωνισμός για την προμήθεια 25 νέων οχημάτων, που θα καλύψουν τις ανάγκες του Τραμ στις υπό κατασκευή και σχεδιαζόμενες νέες επεκτάσεις..
Συνολικά 6 εταιρείες κατέθεσαν προσφορές και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υπογραφή της σύμβασης προμήθειας. Οι εταιρείες που κατέθεσαν προσφορές είναι οι : SCODA, STADLER, SOLARIS, PESA, CAF, CNR. Να θυμίσουμε πως την πρώτη γενιά συρμών Τραμ είχε κατασκευάσει η Ιταλική Ansaldobreda.
To κόστος κατασκευής έχει υπολογιστεί σε 60,2εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η προμήθεια των συρμών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 940 ημερολογιακές ημέρες (31,5 μήνες). Ωστόσο εδώ κρύβεται και ένα σημαντικό μελλοντικό πρόβλημα καθώς μέρος της προμήθειας των συρμών θα καλύψει τις ανάγκες που θα προκύψουν από την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά.
Η επέκταση υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016 ενώ στην καλύτερη περίπτωση οι πρώτοι συρμοί θα καταφθάσουν μήνες αργότερα δημιουργώντας μία "τρύπα" στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων. Αυτός ο πονοκέφαλος θα ενταθεί αν υπολογίσουμε πως και οι επεκτάσεις προς Πατησίων και Αργυρούπολη θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2016 αλλά συρμοί ..θα απουσιάζουν.
Ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει, σε συνέχεια των παραπάνω είναι και το διάστημα που θα χρειαστεί ώστε οι συρμοί να ελεγχθούν για λειτουργικά ή τεχνικά προβλήματα, κάτι που συνήθως διαρκεί μήνες μέχρι να βγουν στους δρόμους της πόλης. Σε κάθε περίπτωση είναι σχεδόν πρακτικά αδύνατο, ακόμα και αν η σύμβαση υπογραφόταν στις αρχές του καλοκαιριού να δούμε στην κυκλοφορία όλους τους νέους συρμούς Τραμ πριν το καλοκαίρι του 2017. Η λύση της τμηματικής προμήθειας και λειτουργίας των συρμών είναι υπό εξέταση πάντως για να μην υπάρξουν "εμφράγματα" στα δρομολόγια του μέσου.
Η Αττικό Μετρό στις προδιαγραφές των νέων οχημάτων έχει θέσει υψηλά στάνταρ τόσο σε ό,τι αφορά την ενεργειακή απόδοση και οικονομία, όσο και σε επίπεδο αισθητικής και λειτουργικότητας. Τα νέα οχήματα τραμ θα είναι πλήρως κλιματιζόμενα, θα διαθέτουν οθόνες πληροφόρησης, τηλεματική, ενώ θα έχουν το ίδιο μήκος με τους σημερινούς συρμούς, η προμήθεια των οποίων έγινε με βάση τον σχεδιασμό των στάσεων. Η προμήθεια των συρμών χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, καθώς και πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.
Συνολικά 6 εταιρείες κατέθεσαν προσφορές και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υπογραφή της σύμβασης προμήθειας. Οι εταιρείες που κατέθεσαν προσφορές είναι οι : SCODA, STADLER, SOLARIS, PESA, CAF, CNR. Να θυμίσουμε πως την πρώτη γενιά συρμών Τραμ είχε κατασκευάσει η Ιταλική Ansaldobreda.
To κόστος κατασκευής έχει υπολογιστεί σε 60,2εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η προμήθεια των συρμών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 940 ημερολογιακές ημέρες (31,5 μήνες). Ωστόσο εδώ κρύβεται και ένα σημαντικό μελλοντικό πρόβλημα καθώς μέρος της προμήθειας των συρμών θα καλύψει τις ανάγκες που θα προκύψουν από την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά.
Η επέκταση υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016 ενώ στην καλύτερη περίπτωση οι πρώτοι συρμοί θα καταφθάσουν μήνες αργότερα δημιουργώντας μία "τρύπα" στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων. Αυτός ο πονοκέφαλος θα ενταθεί αν υπολογίσουμε πως και οι επεκτάσεις προς Πατησίων και Αργυρούπολη θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2016 αλλά συρμοί ..θα απουσιάζουν.
Ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει, σε συνέχεια των παραπάνω είναι και το διάστημα που θα χρειαστεί ώστε οι συρμοί να ελεγχθούν για λειτουργικά ή τεχνικά προβλήματα, κάτι που συνήθως διαρκεί μήνες μέχρι να βγουν στους δρόμους της πόλης. Σε κάθε περίπτωση είναι σχεδόν πρακτικά αδύνατο, ακόμα και αν η σύμβαση υπογραφόταν στις αρχές του καλοκαιριού να δούμε στην κυκλοφορία όλους τους νέους συρμούς Τραμ πριν το καλοκαίρι του 2017. Η λύση της τμηματικής προμήθειας και λειτουργίας των συρμών είναι υπό εξέταση πάντως για να μην υπάρξουν "εμφράγματα" στα δρομολόγια του μέσου.
Η Αττικό Μετρό στις προδιαγραφές των νέων οχημάτων έχει θέσει υψηλά στάνταρ τόσο σε ό,τι αφορά την ενεργειακή απόδοση και οικονομία, όσο και σε επίπεδο αισθητικής και λειτουργικότητας. Τα νέα οχήματα τραμ θα είναι πλήρως κλιματιζόμενα, θα διαθέτουν οθόνες πληροφόρησης, τηλεματική, ενώ θα έχουν το ίδιο μήκος με τους σημερινούς συρμούς, η προμήθεια των οποίων έγινε με βάση τον σχεδιασμό των στάσεων. Η προμήθεια των συρμών χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, καθώς και πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου